:|

=.=

nda taw maw cakap apa laek .
yang pastinya solo adalah yang terbaek .
BUKTINYA ?
tidak ada risiko sakit hati lagi .
betul kan ?
'kebebasan adalah HAK MUTLAK masing-masing'
so .
ppndailah kejar .

jahat ka aku bila aku ingin lepas dari seseorang ?
jahat ka bila aku cakap dia selalu buat aku nangis walaupn perkara itu betul ?
salahka aku bila aku cakap aku benci dia ?
salah ka bila aku yang mhancurkan segalanya kerana aku
tidak tahan lagi dari terus berpura-pura .
BECAUSE i really HATE DRAMA .

kita tidak perlu berdrama untuk meyakinkan orang lain .
ketahuilah .
jika hati benar-benar sakit ,
tiada ruang kedua buat kau .
meski kata maaf telah dipersetujui .
saya dilahirkan sebagai seorang manusia
yang punya hati dan perasaan .
namun bila ianya disakiti ,
kau terimalah padahnya .

Teringat tadi time aku jawab paper BI
ada satu kisah best yang maybe boleh aku kongsi kan .
tapi maaf rr jika aku tak sbrapa engat kisahnya .

kisahnya lebih kurang camnei .
adalah seorang bdk nei .
nmeny Robin tak silap .
dia nei mmg suka mngamuk | marah-marah
lbh kurg cm2 r .
jadi satu hari , bphny bg dea 1 bag pnuh ngn paku .
bilang bpany ,
klw ko rs mau marah , kau tukul paku nei ngn hammer d pagar blkg umah .
then , bila dea marah dea pukul paku dengan hammer .
sampai lah 37 kali sda hia tukul .
so dia marah 37 kali rr 2 kn ?
Then nak d jadikan cerita ,
dia pn cakap kat bapanya ,
cm-best plak tukul-tukul nei .
kurg jgk rr mrh2ny .
[sory dialog sndri]
so , bapany bilg , ko pegi balik kat pagar 2 , then buka sume 2 paku balik .
dia pun pegi la .

nda silap aku bhari-hari juga dia buka paku 2 .
jdd , bla sume sda buka .
dia bthu bpny .
bpanya ckp ,
cuba kau pgg .
ad kesanny ka ?
dia cakp yaa~
ada kesan .
so bapanya trsenyum .
n cakap .
bgitulah kalau kau marah .
kau tidak sedar apa y kau cakap [buat] .
hgga mnyebabkan hati orang lain tluka .
biar bagaimana pun kau say sorry ankku .
kau nda boleh hlgkn kesan d hatinya .
betul ka ?
then bapanya kasi crita lagi dia ttg khdupn sbnr .

bapanya cakap , to be awre robin . bcause this world never fair .
bgini nda silap .
pastu dia bilang
kalau kita buat salah disekolah ,
kita ada guru utk mbtlkn kte .
tp smpai bila ?

endingnya .
bapa dia bilangg jagalah org disekeliling kau .
kau perlukan mereka .
hargai mereka.
kau tidak boleh hidupp soank .

p\s : if dha slh fakta sini ksitau rr .
nda brp engt wh dialogny :|

so . renung-renungkan.
sama-sama kita pbaiki apa y salah ;|

No comments: