Fasal pertama ; Bedak Arab.

Assalamualaikum Wbt.

Tau bedak arab tak? Pernah nampak dari jarak jauh mahu pun dekat? Cecehh, aku nak cerita sikit pasal bedak arab ni. Pertama kali aku nampak review bedak arab / testimoni pengguna ni aku rasa was was juga. Yelaa, mana lah tau menipu kan. Aku google punya google. Banyak kelebihan yang aku baca kat blog blog orang pasal bedak arab ni. Antaranya ;

-- Boleh bawa solat
-- Menjimatkan
-- Tahan sehingga 3bulan / lebih. Ikut mcm mana cara korang guna lah. Kalau kau jenis suka tempek bedak tebal2, memang tahan 3 bulan. 
-- Meresap terus kat kulit. Looks like natural gitu. 
-- Jerawat kecut. Kalau ada jerawat memang bagus lah pakai, jerawat akan kecut. Bergantung juga lah.
-- Kulit muka akan nampak gebu, tak kusam.

Dan paling best,
-- Bila berpeluh akan lagi cun. Pewittt

Berikut adalah cara penggunaanya ;


-- Basahkan sikit je span dia. Jangan nak mengada basahkan semua. Sikit dah cukup.
-- Tempek2 span tu kat bedak arab
-- Apply kat muka, bagi rata.
-- Kalau nak apply make up pasni pun dah boleh sebb bedak arab tadi berfungsi sbg bb cream juga.

Jenis-jenis bedak arab ;


Aku guna russet. Memang cun cun lah untuk orang yang tak seberapa nak putih cam aku. Heheh. Russet ni sesuai untuk semua sebenarnya. Tapi kalau yang berkulit putih cun tu, aku cadangkan ambik cherry/cherry pink lah. Sebab dia akan memberi effect putih kemerahan kat korang. So beruntungkan. Hee, kalau yang berkulit kuning langsat tu, lebih sesuai guna orange blush/orange jade. Memang tambah cun lepas ni.



Ni lah contoh dia. Span & bedak arab tu.



Ni customer iolls tau. Testimoni sebelum dan selepas pakai bedak arab. Kulit dia ni jenis putih. So, dia pakai bedak arab cherry pink. Nampak cun kan? Lebih gebusss. 


Ni dia apply dengan make up sekali. Nampak natural kan?


See? lawaaaaaa kan. *jelous*

K kalau nak order ke nak tanya pape pasal bedak arab ni, boleh lah contact 014-5556508. Tak pun search page kat fb Fyy's Closet. 

Sebelum terlupa, harga takda lah mahal mcm orang lain jual. Rm49 free postage.
Kbai.







3 comments:

mujahidwife said...

uik..mcm kenal gmbr last tu..huhuhu

mujahidwife said...

uik..mcm kenal gmbr last tu..huhuhu

FatinCokelat ♥ said...

@Maszwin Mujahid Haha, mstilah kenal kan :)