potong kuku ?

salam wbt :)
err~ ada soank budak nei sebok tanya aku .
"Ustazah , ustazah(perasan jap) weh bule tak potong kuku hari ahad ?
ada yang kata tak bule ."
aku senyum jer bace msg dea ,
aku pn tak tahu jawapn tuh 
hahah .
so , aku sepantas kilat duduk 
tercangak depan computer then
tanya kat pacik google .
aku pun terjumpa jwpnnya .
taara-aaa

"Barangsiapa memotong kuku pada ..."

sabtu ~> mempusakai penyakit akilah (y disebabkan byk makan)
ahad~> hilang berkat
isnin~> Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk sihat
selasa ~> Nescaya keluar daripadanya sihat dan masuk penyakit
rabu ~> Nescaya keluar daripadanya was-was dan masuk kepadanya kepapaan.
khamis ~> Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk kepadanya sembuh dari penyakit.
jumaat ~> Nescaya keluar dosa-dosanya seperti pada hari dilahirkan oleh ibunya dan masuk kepadanya rahmat daripada Allah Taala.

okeh ,
da terjawabkan ?
wassalam


No comments: