kelas aku ber-penunggu.

Salam Wbt.
Pffffttt. Punyalah tekanan kat kelas tadi. 
Bukan kerana soalan.
Bukan kerana cikgu.
Bukan kerana aku tak ada mood.
Tapi kerana budak-budak yang buat aku
sangat sakitt jiwaa.
Dah lah takda mood tadi pagi-pagi dah kena semburr oleh
Sumpahhh! sampai sekolah aku terus pergi kantin cari makan.

(Tu jee ubat utk melegakan sedih plus sakit hati aku)

*iklan jap*
juju, sorry k? lah entri lama bah tuh. time hari ahad tuh.
lama lah kan? sorry k sygg? tak da pun i curang-curang lagi.

Pulang jee dari kantin aku terus buka kertas hafalan.
*baruu nak menghafal!

Malam tu aku penat sangat. So aku buat keputusan untuk makan tidurr.
Awal sangat.

Okai. Aku melalui paper first dengan jaya-nya.
*jaya-lah sangat.

Begitu juga paper ke-dua.

Tiba untuk paper ke-tiga.
Kat sini lah aku temui tekanan apabila 'tentera' pem-bising kelas aku
terlepas daripada 'kunci' khas mereka.
Ohh mai goatttt*
Lagi tragis apabila ketua daripada tentera tu pindah tempat duduk.
sebaris ngan aku.
Fuhh. Berderau darah aku.
Kalau mulut senyap takpa.
Ini, memekak sana sini.

"Radeenn........!"

"Fatin, kau kawan si raden kan?"
*raden tu nama kat buku sejarah tingkatan 5.
dia panggil ninie sebab nama raden tuh Raden Adjeng Kartini. Nama hujung tu
sama sebutan ngn raden Ninie.*

*Aku*
"jaddi jadii jadii?"

Aku terus tak layan budak tu.
Tetiba sawan dia datang lagi.

"Em boss. Fokus baa dia menjawab. Haha. Raden...."

Aku terus jeling budak tu.

"ustaz......dia jeling saya baa ustaz...."
sambil berdiri tunjuk aku

Semua tengok aku.
Punyalah budak nie.
Nanti kau!

Then aku sambung jawab.
Dia gelak-gelak plak.

"Weh! kau boleh diam tak?yang kau pindah kat sini buat apa?"

"emmm bosss sorry sorry okai aku diam"

"sekali lagi kau bsing. kau siap!"

Tengah aku syok menjawab tetiba
dia baling aku guna kertas.

"Bosss. Ini dah lebih nie!!"

"Uiskk. Sorryy. aku nak baling sebelah kau tuh. Astgaa.... Sorryy."

Aku terooss sambung buat sampai siap.
Taklama lepas tu budak tu choww.
Aman aku men-jawab.


Budak lelaki yang aku cakap tu duduk sebelah feraa.
See? Dekat plus senang dia nak kacau aku, heliefah dan ninie.

Okai. Wassalam.
The End.


No comments: