Kem Remaja Cemerlang 2011 part 1

#AMARAN KERAS! entri kali nie panjang berjela-2, diharap anda
tak boring bila baca k?
Saya kembali!
#penggunaan perkataan saya bertapak semula disini.
Alhamdulillah, setelah 3hari 2malam berkampung di Masjid Ums,
aku pulang juga. sedihhhhh T____T
tapi nak buat camne, setiap permulaan mesti ada pengakhiran kan?
cuma pengakhiran tu je yang berbeza-2.
Wallahu'alam.
Siyesly, Kem Remaja Cemerlang kali nie memang gempak.
Ber-infiniti air mata aku kuar k #tak tipu.
Paling aku ingat bila malam jumaat tu,
rasa sedih sgtttt.
Kat sana aku tak legend.
Gahaha! #gelak
#First day :
Aku rasa nak balik je. Yelaa, tak biasa nak pisah lama-2
ngan ibu kan T__T dah tu, makan kat dalam talam.
#sengetkan kepala k?
malas nak rotate 
Aku tak kisah sangat, tapi bila makan ngan orang yang rakus,
masyaAllah! hehe. then aku pun berhenti dan bagi dia makan sepuas-2nya.

 Afta that, kami disuruh kumpul dan
dibagi kumpulan, kumpulan aku kumpulan 3 dan diberi ceramah. 
Kat situ aku air mata aku mula mengalir.
Ya Allah, baru aku sedar. Betapa byk dosa aku T__T
Kitaorang dibawa naik ke bumbung Masjid Ums tuh,
Subhanallah! View kat sana sangat cantik! #tak tipu.
Tapi, aku takde masa nak snap-2 kat sana.
Balik semula ke tempat tido jam12 tak silap.
Dengan badan letih, belum mandi. Aku tetap berkeras nak mandi.
Sampai waktu nak tido, aku text ibu. #hahah! manjaaa siott!
Aku minta ibu hantar makanan, jubah, baju kurung dan bantal.
Cz cam xcukup je baju aku time tu :/

#Second-day :

Kami di kejutkan seawal jam3 untuk qiamulail.
Aku bangun. Tengok kawan-2 yang lain masih tido.
Aku cepat-2 p mandi ngan Deyls. Takut tandas penuh.
Bila sume p qiamulail, aku dan deyls sambung tido.
#kitaorang cuti. 
Aku bangun semula apabila mereka selesai solat subuh.
Jam5.30 tu, ktaorang ada kuliah lagi.
Memang best-lah! Tak tipu. Akak Fasi tuh bagi tugasan dalam kumpulan.
Dan buat pembentangan esok paginya.
Dalam hati aku InshaAllah sempat. Tugasan tu, kami dapat bab6.
Memang banyak k. Tak tipu! Mereka suruh kami ringkaskan dan buat peta minda.
Tiba masa sarapan pagi, kat situ aku rasa masih tak kenyang.
#perut gajah kan. Then dapat panggilan dari ibu, ibu kata nak hantar barang-2 tuh petang nanti :) Kami diberi tugasan bersama kak Fasi masing-2
Tugasan pasal matlamat. Siyesly, kak Fasi kami baik sangat :) 
Dia belaja kat Ipg kent,tuaran. #kak fyfah!
Dia banyak bagi tips kat kami. 
Aku enjoy cite ngan dia.
Dalam 30 minit manja-2 ngan akak Fasi, kami dipanggil untuk turun solat.
Afta solat, kami diberi taklimat untuk explorace! Aku suka! HAHA
Ketua kumpulan dipanggil untuk dibagi klu. Aku pun ke depan.
#ketua kumpulan konon! AHAHA
Selesai je dapat klu, aku terus jumpa kumpulan aku.
Baca kan klu tu, cam senang. HAHA 
Time explorace tu, kami round 1 masjid ums tu, tawaf, luar dalam masjid abis kami redah
nak cari klu.
Siyelsy, penat. then belum campur penat apabila didenda kerana salah jawab soalan
lagi. Tapi tetap enjoy!

#nie group Angah! Dorang sesat! Hahaha


#angah!

Afta je explorace, ibu hantar makanan dan barang-2 yang aku pesan.
Sayang ibu tau! dia bagi makanan,jubah,baju kurung,selimut cam taknak aku balik
umah lagi. AHAHA
Banyak! ibu masakkan itu ini :)



2 comments:

Anonymous said...

Bercamping di UMS?? peaceful kan sana skrg sbb budak2 suma sdg cuti.. :)

FatinCokelat ♥ said...

@germaineha'ah kak! kak msjid ba nie :) akak bdk ums juga ke?