Berhemah lah wahai pengawas!

First of all, I want to introduce her.
Angah.


Dia adik aku yang terr-rapat kot ngan aku. Seotak, sekutu, sesama,
Ahh semua lah se-se. Akceli, tahun nie merupakan tahun yang penting juga bagi dia.
Selain Spm //tahun depan, dia kena juga ambik satu exam lagi iaitu SMU sebelum boleh melangkah naik ke Stam nanti. Minggu nie minggu last dia exam. Wuuwuu~ nak enjoy lah lepas tu.

Hari tuh, lepas je angah abis paper exam Tarikh Islam, I've got text. From //Ayu.
Salam. Amacam angah? Okai dah dia?
 Siyesly, mmglah blurr plus hairan kan. Napa dia nak sibuk pasal adik aku plak.
Ngehehe. Aku abaikan msg tu. Tapi, berfikir juga. Mesti ada something nie.

Then, lepas ibu ambik aku dari tuisyen tu. Aku tengok angah diam semacam je kat dalam kereta.
Normally, dia akan tersengih sengih macam kerang busuk bila tengok aku yang chomel nie. Gahahaha. Aku biarkan je. Maybe stress kot. 

Ibu bawa kitaorang makan kat MB. Aku macam biasalah, berkepit ngan angah then asked :
Tadi, ayu text aku. Dia kata blablabla. Sibuk je. Napa tu?
Dengan muka sugul, dia kata ada hal kat dewan exam tadi.  
Ust // tu kata aku meniru. Nangis aku long. Sakit sangat hati bila kita tak buat benda tu, tapi kena tuduh. Tadi ramai suruh aku sabar je. Maybe dugaan-Nya. Kau jangan btahu ibu k. Aku tak nak hal jadi besar.
Aku dengan tak fikir pape lagi, aku cakap kat angah biar aku jumpa ust tersebut. Aku tak suka bila cerita nie nanti jadi fitnah. Iyalah. Mulut orang. Kita tak boleh tutup kan?

Angah larang. Dia taknak keadaan btambah buruk.
Demi menjaga nama baik dia, aku akur je. Padahal dalam hati sakit juga bila adik aku di tuduh cam tu. 

  To angah :
Be strong k. Jgan sesekali takut untuk berhadapan dengan dia. Dia manusia cam kita. Jgan takut kalau tak salah. Allah akan sentiasa ada untuk kita.

Ust :
Buat apa ilmu setinggi langit jika ilmu itu di salahgunakan. Berdosa jika membuat seseorang itu mengalirkan airmata. Nak nak lagi, orang yang tak bersalah. Ibu saya kata :)


No comments: